torsdag, oktober 7

Komma-igång-utlottning...

Nu har jag kikat runt ute i bloggvärlden och snappat upp ett och annat. Bland annat alla dessa utlottningar och tävlingar, som i de flesta fall går ut på att marknadsföra den egna bloggen.

Så jag tänkte, att inte ska jag vara sämre!

Och som tur är, så har jag en bräda till övers :) Brädan mäter 330x170x20 mm och är för tillfället helt obehandlad. Grunden blir vit men vad som ska textas är ännu ej klart. Gör den till en doptavla, bröllopstavla, välkomstskylt, ett ord, en hel dikt...ja, vinnaren bestämmer helt själv!

För vara med behöver du bara skriva en kommentar till detta inlägg med önskemål om vad som ska stå på skylten. Är det en längre dikt behöver du självklart inte skriva ner hela utan komplettera med ett mejl som skickas till lillesissis@hotmail.se.
Drar en liten lapp med vinnarens namn på söndag, 24 oktober.
Tipsa gärna om utlottningen på din egen blogg.

Skylten blir textad med stilen som ni ser på papperstagsen i tanketrädet och doptalvan.

Spännande och skoj!

Ha en fortsatt trevlig dag!

44 kommentarer:

Lillemor sa...

Vad roligt att hitta en ny bloggerska. Läste dina inlägg tänkvärt.
Visst är jag med i din utlottning.
På min skylt önskar jag att det ska stå:
Säg det med ett leende.
Om jag vinner vill säga.
Länkar till min blogg.
Kram Lillemor

annika sa...

Hej! Välkommen till det trevliga bloggandet. Här finns massor av inspiration från alla duktiga människor. Kul att du hittade till min blogg.
Du är rysligt duktig på att texta. Jag är gärna med i din utlottning och jag återkommer med önskemål om vad det ska stå ifall jag har turen att vinna. Jag länkar förstås.
Kram
annika

Lovisa sa...

Hejsan och välkommen ut i bloggvärlden! Vad kul att du tittade in hos mig förrut...självklart kunde jag inte låta bli att hälsa på tillbaka...vilken fin sida du har skapat!

Visst vill jag vara med och tävla om denna spännande tavla som du har förberett :o) Länkar till din sida på min blogg. Må så gott och hoppas vi ses mera!

Kram Lovsia

Vardagens guldkorn sa...

Hej och välkommen till blogglandia =0)
Tack för besöket inne hos mig,alltid kul med nya bloggar!
Absolut vill jag vara med och tävla om en sån fin tavla. Jag skulle vilja ha en som det står mitt bloggnamn på "Vardagens guldkorn" för att påminna mig om att ta vara på alla små guldstunder i livet. Så, nu håller jag tummar och tår ;0) Länkar till din sida på min blogg.
Välkommen tillbaka!
Kram Linda

Granne med Selma sa...

Hej!
Vet precis vad det skulle stå på min skylt om jag vann en:

Lilla Stavik

Sen skulle den nämligen hänga på nyckeln till boendet som ska bli ute i Stallet. Vårt lilla B&B ska heta Lilla Stavik. Jag har redan textat det på dörren, och det skulle vara vackert att lämna nyckeln till alla gäster med en vackert textad skylt...

Nu hoppas jag på tur och länkar till din blogg!
Välkommen ut i bloggosfären!
Kram Sussie

Granne med Selma sa...

Oj... såg måttet på skylten lite mer noggrannt nu...

Ja, då skulle jag vilja att det stod:

Välkommen till Lilla Stavik

Sen skulle jag sätta upp skylten vid ingången så att alla ser den när de kommer :-)

mamma lycklig sa...

Om jag skulle ha turen och vinna din superfins skylt så skulle jag välja texten:
Lyckans fjärill sätter sig på den som har tid att vänta.
Dessa ord har jag tagit till mig, så är det nog.Vi har alla för brottom i livet.
HA en skön helg
Kramis Nettan
PS skall försöka länka DS

anna k. sa...

Grattis till din fina blogg, hoppas du drabbas av bloggfebern!

Om jag vann skulle jag vilja att det står;

"Välkommen kära du till herr Oscar och hans fru!"

Kram och ha en fin helg!

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vad kul att du hittade till mig och vad kul med en ny bloggare:) Jag är jättegärna med. Beundrar alla som kan texta så fint. Om jag skulle ha turen så åtekommer jag gärna med text. Ha det så gott och en trevlig helg/ Kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Pssttt tipsar om din fina tävling:)

Anonym sa...

Självmål

Ordgaller

Gäst hos väderleken

ANNIKA sa...

Hej!
Så fint du textar!Snyggt!
Skulle önska mig en skylt med texten.

Enjoy this moment
this is your life.

Hoppas nu....
kram
gustafsson.57@hotmail.com

Matilda sa...

Hej, jag är gärna med och tävlar! :) Om jag vinner vill jag att det ska stå:

"Glöm djävulskap och stingslighet
Glöm allt jag gjort av elakhet
jag älskar dej så innerligt
för du och jag har sett en del
och känner till varandras fel
Vi lever i vår egen hemlighet"

Om det inte får plats så går det bra med "Jag följde dina steg och allt jag någonsin drömt om fanns där för mig"

Kram Matilda
matilda-pettersson@hotmail.com

Rummet för välbefinnande sa...

Det är klart jag vill vara med och tävla om en vacker skylt. Jag tar och länkar också.
Du skriver så otroligt vackert och det skulle harmoniera med texten jag i så fall önskar mig.
"Vackra tankar ger en vacker själ"
Den meningen har följt mig under några år nu och jag har den även i min header. Den symboliserar en av grundstenarna i mitt "livs-tänk"
Blev så inspirerad av ditt fina träd när jag kikade in förra gången så jag kan komma på mig själv med att gå och tänka på det *ler*
Allt gott!
Mia

Sirpa sa...

Hej!
Välkommen till alla bloggisar, det är roligt här!
Jag vill gärna vara med i din fina tävling, länkar från min blogg!
Har det bra!
Kram Sirpa
Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

Vita huset 28 sa...

Hej o välkommen ut i blogglandia, här finns verkligen massor av fina och inspirerande bloggar. Man får nya vänner o de finns där o stöttar en eller skrattar med en.

Men åhh va fint du textar, beundrar händiga som du, så klart jag vill vara med i din utlottning. Länkar på min sida också.

Om jag vinner vill jag att det ska stå: Den vackraste stunden i livet var den när du kom.

Ha en toppen helg
Kram Camilla

Vita huset 28 sa...

Jo just ja undrar hur länge tävlingen håller på? :)

Camilla

Anonym sa...

Hej!

Underbar blogg!
Vi har precis köpt en gammal vacker 1800-tals gård och jag önskar en skylt vid ytterdörren alt får den stå på den gamla mjölkpallen vid grusvägen.
Det ska stå:
Välkommen till Stall Täkten!

elinhamberg@live.se

Annas Lycka sa...

Välkommen till denna underbara värld. Såklart du kommer finna massor med nya vänner, fantastiskt!!

Vinner jag, om jag har den turen så får jag nog återkomma med en väl uttänkt text ;) Håller tummarna

Du skriver helt underbart!! Kram Anna

Ps länkar och lägger till dig i min blogglista. :)

Nettan sa...

Kul med en ny blogg, det är så kul att blogga! :)
Jag önskar mej en välkomstskylt med texten: Välkommen till Johan,Annette & barnen.
Jag länkar till på min blogg.

/ Nettan

♥ Pia... sa...

ja men detta kommer ju som på beställning:).. HAr precis suttit och tänkt på var jag skulle få tag i en skylt med texten Selmas Bod på.. jag ska hänga den skylten på min lilla dörr till min lilla pysselbod som just håller på att byggas:).. Bra va.. nu gäller det bara att hålla tumarna riktigt hårt och så..blir skylten min:)..så nu länkar jag med bild och allt..
Hihi.. Välkommen i bloggvärlden oxå.. pia

heavenandearth sa...

Hej o välkommen till bloggvärlden! Vad vackra skyltar du gör! Nu blev jag inspirerad!!

Klart jag e med o tävlar!
Länkar hos mig!
Men texten...jaa, det får jag nog be om att få återkomma om...

Liten fråga dock: NÄR avslutar du tävlingen???

Ha det bäst!
Jag tittar in igen!
Kram! Iréne

Therese sa...

Så skoj att hitta hit, och "välkommen" till bloggvärlden!!!

Har jag turen på min sida så skulle en stof ur Det vackraste få pryda brädan...


" Det vackraste jag vet är att se dig när du sover "


Varma kramar
Therese - Sockenvägens Söta

Sanna sa...

Välkommen till bloggvärlden. Vilka vackra skyltar du textar en sån vill jag hemskt gärna vinna.

Har länkat inne hos mig.

Kram

Amanda Sverre sa...

Hej! Jag är gärna med och tävlar! Om jag skulle ha tur och vinna skulle jag gärna ha texten God Jul på skylten.
Jag länkar från mig.

Kram Amanda

Sandra sa...

Wow en sådan vill jag vinna. Ifall jag vinner vill jag att det skall stå:
Blott en dag ett ögonblick i sänder...
Jag har länkat till tävlingen med bild i min blogg.
Håller tummarna nu!

Kram Sandra<3

Therese sa...

Wow, du måste vara väldigt stadig på handen för det du har textat är så vackert! Jag är imponerad! Vill självklart vara med i utlottningen av denna. Länkar dig också på min blogg.
Om jag har turen denna gång skulle jag vilja att det skulle stå "Lyssna till ditt hjärta".
Trevlig fortsättning!
Therese

Malin's Hus sa...

Underbart vad fint du textar!!!! Såklart vill jag oxå vara med och tävla!!!!

Ska tänka ut nått RIKTIGT bra om jag vinner, står helt still i skallen nu ;)

Take care!!!

Maritta sa...

Ja jag kan inte annat än fortsätta likt de andra som kommenterat, Gud vad du textar fint!!! Självklart skulle jag bli överlycklig om jag fick hänga upp en skylt med den vackra texten
"Dagar kommer och går, så njut för det är livet..."

Länkar förståss från min blogg.
Hälsningar från en som också är ny i bloggvärlden och inser att man lätt får bloggfeber=)

Unknown sa...

Åååå, här måste jag ju vara med och tävla!! Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att jag kunde skriva så fint, men det kan jag inte...

Jag har precis blivit gudmor så om jag vinner, vill jag ge brädan till lilla Liv, så vi kan hänga den vid hennes säng. Texten isf skulle vara hennes fullständiga namn, för jag tycker det är så vackert. Hon heter Liv Alde Maria.

Hoppas du har en fin onsdag!
Kram ia

Cathrine sa...

Åh kan bara drömma om att kunna texta så där....mycket man vill ha skrivet...får fundera ut något fint om jag vinner :)
Kram C
livetmedcroona.blogspot.com

Fiff sa...

Hejsan! Kul att hitta hit :-)
Rolig tävling du har också. OCh jag vill gärna delta!
Jag vet precis vad jag skulle välja för text:
"Hur än stormen viner, bakom molnen solen skiner"
Det är fint och uppmuntrande tycker jag. Lycka till med bloggandet, det är skoj!

Else´s Bod sa...

Ja vill oxå vara med såklart!! Super kul med ny blogg, Tack för det!
Kram Lisa

Josefine sa...

KUL! Vill att det skall stå " Det finns ingen natt som är så lång att den inte följs av en gryning.. " fr0stskadad@hotmail.com

Unknown sa...

Hejsan och välkommen in i blogglivet. Jag är oxå ganska ny i detta, men tycker det är såå kul.
Har inte riktigt bestämt vad jag skulle vilja ha skrivet men hoppas få vara med iaf.
Länkar givetvis från mig.
Kram Ing-Britt

Joyforhome sa...

Hej där :) vilken mysig blogg du har och vilka underbara brädor du gör. Så fint du skriver oxå

Om jag hade vunnit hade jag velat ha mitt eget citat på det

" Det finns ingenting jag inte kan, jag har bara inte lärt mig det ännu "

Hållet tummarna

Kram Malin

Ljuva HEMligheter sa...

Jag är mer än gärna med i din fina utlottning! Har länkat från mig. Ha en skön helg!
Kram L

Anonym sa...

Hej!
Vilka fina skyltar du gör!
Jag blir mer änn gärna med i utlottningen. ;)
Om jag har tur att vinna, återkommer jag med vilken text jag skulle vilja ha på brädan. Det finns så mycket fint och tänkvärd..
Lycka till vidare med bloggandet!
Hälsningar Nina C.

Fröken Fräken sa...

Lyssna till tystnaden - det var väldigt vackert skrivet och välbehövligt i mitt liv just nu.

Om jag vinner vill jag att du textar just det, Lyssna till tystnaden.

Ha en fortsatt härlig lördag!

//kram frida

Fröken Fräken sa...

Lyssna till tystnaden - det var väldigt vackert skrivet och välbehövligt i mitt liv just nu.

Om jag vinner vill jag att du textar just det, Lyssna till tystnaden.

Ha en fortsatt härlig lördag!

//kram frida

Fröken Fräken sa...

Lyssna till tystnaden - det var väldigt vackert skrivet och välbehövligt i mitt liv just nu.

Om jag vinner vill jag att du textar just det, Lyssna till tystnaden.

Ha en fortsatt härlig lördag!

//kram frida

Lilla Vrån sa...

Självklart vill jag vara med och tävla om den fina skylten...eftersom jag är ute i sista sekunden så måste jag be att få återkomma ang text, om jag skulle ha den stora turen att vinna.
Trevlig blogg och lycka till framöver:)
Jag länkar.
Kram/Carina

Saga sa...

Mitt bidrag lyder: Be the star you are

(låst blogg men finns på mail ellerej gmail)

Villa Vinkelhaken sa...

Hinner jag?! =)
Jag vill gärna vara med i din utlottning!
Lyssna till tystnaden tycker jag var himla bra text.

Hoppas på turen!
Kram Jenny