måndag, oktober 25

Lite mer höstmys...

Gatan ner, i det lilla samhället där jag bor har jag en av mina finaste vänner, Tessan. Hon är en mästare på att bjuda in till spontana, mysiga och framförallt goda fikastunder.
I förra veckan rullade jag ner, med endast ett par tramptag på cykeln och öppnade dörren till ett hem fyllt med levande ljus, sprakande kamin och ett uppdukat bord.
Det bjöds på traditionella scones och i kakburken fanns himelskt goda äppelmuffinsar.

Inbjudan till träffen kom med kort varsel så en snabb krans fick bindas och lite ord hamnade på en enkel liten brädbit....
Hon blev glad -  och sånt gör Mig glad!
Vill ni kika in hos Tessan så bjuder jag in Er här.

Psst... idag är det dragning :) Hade jag haft tiden så hade jag gjort en skylt till er allihopa! Tack för deltagande och vänliga ord!

4 kommentarer:

Therese sa...

Guuud så fin!!! Får jag låna bilden - länkar naturligtvis hit?!!!
Jag kallas nämligen också för Tessan och älskar hösten. :-)
KRAM
Therese - Sockenvägens Söta

pippigul sa...

Åhhh va rörd jag blir! Tack fina!!!
Vi ska hinna med många fikastuder i höst:)
Kram tessan

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas din vecka började bra!
Önskar dig en trevlig tisdag!
Kräm Sirpa

Annika kort & gott sa...

Vilken superfint blogg och presenten i det här inlägget var lika fin. Hit kommer jag gärna tillbaka.
kram Annika